Forum www.tibiahunt.fora.pl Strona Główna www.tibiahunt.fora.pl
---TIBIA WORLD--- To co o Tibii wiedzieć należy.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PORADNIK DLA DRUIDA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tibiahunt.fora.pl Strona Główna -> Druid
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siepek
Użytkownik
Użytkownik



Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:37, 31 Sty 2011    Temat postu: PORADNIK DLA DRUIDA

Spis treści

1) Przedstawienie postaci
2) Różdki (Rods)
3) Czary ktore warto kupić!
a) czary dla FACC
b) czary dla PACC
4) Rook i wyspa przeznaczenia
5) Exp - na czym expić na jakim lvlu? Gdzie udać sie po rooku?
a) na FACC
b) na PACC
6) Summony
a) na hunty
b) do PVP
7) Mlvl - jaki mlvl na jaki lvl?
8) Eq - jakie wyposażenie na jaki lvl?
9) Potiony
10) Sety odpornościowe.
11) Blessy

1. Przedstawienie postaci.

Druid na jeden poziom dostaje 5 punktów życia (HP), 30 punktów many (MP) oraz 10 capa.
Poziom magiczny jest łatwy do wytrenowania. Druid jest mistrzem lodu i ziemi i na tych
żywiołach głównie opierają się czary ofensywne Druida. Druid posiada także czary lecznicze
dzięki, którym może uleczyć swoim kompanów. Potocznie zwany drutem

Plusy i minusy Druida.

+ duża ilość many/szybka jej regeneracja (przydatne na low lvlu gdy expimy np na rotwormach)
+ mlvl łatwo się ćwiczy
+ tanie leczenie, duży średni hit i pewny (np paladyn ma tak ze często nie trafia, kina ma drogie leczenie a druid wali z magii a nie meele wiec hity ma zazwyczaj podobne i zawsze trafia)
+ jest chętnie brany do huntów w roli ratownika jeśli posiada PACC (sioher, uzdrowiciel)
+ musi uciekać przed potworem bo zadaje obrażenia na dystans.
+ posiada dość mocne czary ofensywne co pomaga mu w expieniu.
+ jest postacią NAJLEPSZĄ w tibii do PVP razem z sorcem tyle, że druid może jeszcze paraliżować (przydatne na wyższych lvlach).
+ Druidzi maja największe szanse na dostanie się do najlepszych gildii na servie ze względu ze sorc/druid są najlepsi do utrzymywania władzy/porządku.

- mała ilość życia.
- Druidem nie trudno o deda i na małym i na dużym lvlu.
- ma mało capa (nawet na wyższych lvlach to przeszkadza, ale już nie tak bardzo)
- jego najlepszy czar obszarowy (exevo gran mas frigo) jest gorszy od czaru sorca (exevo gran mas vis) ze względu na odporności potworów do żywiołów z jakich zadają obrażenia te czary.
- baaardzo dużo kasy na expa idzie (za to często się zwraca, niestety bywa ze nie)

2. Różdki (Rods)

Snakebite rod - różdka której można używać od 7 lvla, każdy jej hit kosztuje 2 punkty many, expimy z nią do 13 lvla, średni hit - 13.
Moonlight rod - różdka którą można używać od 13 lvla, każdy jej hit kosztuje 3 punkty many, expimy z nią do 19 lvla (facc, jednak nie sellamy jej a trzymamy w dp) lub 22 lvla (pacc), średni hit - 19
Necrotic rod - różdka dostępna od 19 lvla, średni hit - 30, expimy z nią tylko na faccu nawet do 33 lvla, na paccu jest nam zbędna ze względu na żywiol śmierci ta różdka jest zupełnie niezdatna na tombach!
Northwind rod - można używac jej od 22 lvla, na faccu nie jest aż tak potrzebna jednak na pacc jak najbardziej jeśli myślimy o szybkim wbiciu 33 lvla, średni hit - 30.
Terra rod - żywioł ziemi, można używać od 26 lvla, średni hit to 45 i wedlóg mnie zbędna różdka dla facc i pacc.

Różdki "na zmianę" (wyjaśnione niżej)

Hailstorm rod - można jej używać od 33 lvla, wali z lodu, średni hit to 65, warta z 5k na większosci serverów (zdarza się cena do 8k).
Springsprout rod - można jej używać od 37 lvla, średni hit to 65, wali z ziemi, warta na moim servie 3k wiec na innych tez pewnie gdzieś w granicach 3-4k.
Underworld rod - można jej używać od 42 lvla, średni hit to 70, wali ze śmierci. Warta z 5-7k.
Jeśli chodzi o różdki "na zmianę" to chodzi o to że używamy jednej z nich na te potwory na których chcemy expić wedłóg odporności. Np. na Dragi bierzemy Hailstorm bo drag nie jest na niego odporny a na Hydry bierzemy Underworld Rod bo Hydra nie jest odporna na śmierć a na lód częściowo odporny

3. Czary, te które warto kupić

a) FACC

Exiva - szukanie osoby
Exura - leczenie, przydaje sie na uleczenie 1/3 hp
Exura gran - leczenie, nasz podstawowy leczniczy czar
Exana pox - odtrutka, przydatne jak nas zatruje np. skorpion
Utamo vita - przez 3 minuty i 20 sekund nasza mana jest traktowana jako życie
Exevo pan - tworzenie sobie jedzenia, przydatne
Exevo frigo hur - ofensywny czar który na kilka sqm rzuca wiązkę lodu, jeśli nie mamy pacc bardzo przydatny czar jeśli mamy pacc to i tak się przyda.
Utevo res "nazwa summona - tworzymy sobie pomocnika w postaci potwora, przydatne na hunty, pk oraz na stawianie komuś monka/ghoula(servery pvp).
Adori Mas Frigo - tworzymy rune avalanche, nasze główne zródło zysku jeśli nie mamy pacc, średnio skupywane za 3k
Utana vid - niewidka, przydatne jeśli w naszym obrębie są potwory typu demon skeleton .

b) PACC

Exani hur up/down - pozwala na szybkie przejście na dół/górę jeśli daleko są schody .
Exani tera - ropa na do góry, przydatne jeśli nie mamy ze soba ropy.
Exori flam/tera/frigo/mort/vis - bardzo przydatny czar! w połączeniu z różdka zadajemy bardzo dobry dmg potworom.
Utani hur - przydatne, szybciej się poruszamy
Utani Gran hur - to samo co wyżej tylko ze szybciej i na krócej bo tylko na 15 sek.
Exura sio - leczymy przyjaciół ... bardzo przydatne
Exura gran mas res - leczymy wszystko wokól 36 sqm od nas, bardzo przydatne na hunty do leczenia summonów.
Adori Frigo - icicle, kiedyś bardzo popularna runa (kiedy ledwo co wyszła) dziś praktycznie rzadziej kupowana, robiona raczej na własny użytek, ale jest szansa, ze ja sellniesz
Exevo gran mas frigo - najlepszy obszarowy czar druida! bardzo przydatny na większym lvlu do wyczyszczania respów itp (exevo gran mas tera imo nie polecam jest praktycznie bezużyteczny).

4. Rookgard i wyspa przeznaczenia

Rookgard - nie ma co opisywać wychodzimy jak najszybciej i idziemy na wyspę przeznaczenia. Najlepiej expic na wolfach i sneak's. Na wyspie stajemy się Druidem oraz bierzemy całe eq dla Druida.

Oto Eq jakie dostajemy :

Magican's Robe - 6 arma, mało wazy dzięki czemu na low lvlu jest dobra alternatywą dla spirit cloaka jeśli nie mamy 1k na jego zakup.
Mage hat - 3 arma, lekkie - dobra alternatywa dla Hat of the mad na low lvlu.
- 14 defa ... lepiej zakupić dwarven shielda za 100gp niż z tym chodzić , ewentualnie możecie zostawić do 20 lvla dla kolegi sorcera na desert questa.
Snakebite rod - opisane wyżej, nasza podstawowa różdka i co ważniejsze darmowa!
Mana potion - symbolicznie dostajemy 1 manasa .... jego opis niżej .

UWAGA. W tym samym miejscu gdzie jest EQ dla nas jest resp rotwormów! Musimy tylko zejść trochę niżej niż są wolfy. Dobijamy na rotach 9 lvl żeby zaraz po wyjściu mieć exure. Nie wbijesz tam większego lvla ponieważ gdzieś 5 min po zdobyciu 9 lvla teleportuje cie na początek wyspy i nie będziesz mógł tam wejść ponownie. Po wyjściu z wyspy przeznaczenia najlepiej udać się do Venore lub Kazordoon, znajdują się tam duże respy dwarfów(tylko Kazo) i rotwormów (Venore i Kazo).

5. Exp

a) FACC

od 8 lvla do 20 lvla - Roty Venore/Dwarfy Kazo/roty Fibula/Swamp Trolle Venore - osobiście polecam Dwarfy Kazo, dla osob chcących kase roty Venore .
od 20 lvla do 26 lvla - Cyclopy Thais/Ghostland (Carlin)/Dwarfy Soldiery i guardy
od 26 lvla do 33 - Guardy/Cyclopy/facc tomb
od 33 lvla - Guardy/Cyklopy/facc tomb
od 50 lvla - Dragi/Guardy

b) PACC

od 8 lvla do 13 lvla - Roty darashia/Roty Liberty Bay/Trolle Edron/Gobliny Edron
od 13 lvla do 33 lvla - Tomby ankrahmun/Cyclopolis/Scaraby ostatecznie
od 33 lvla - Dragi/tomby
50+ lvl - Ancienty/Dragi/Hydry (SE)
70+ - all od 50+ oraz Worker Golemy
se - shared experience - exp na pol - ogólnie to polecam expic we 2 zawsze raźniej wtedy. Polecam rownież od 60 lvl+ bic Hydry na goromie teamem ED 60lvl+ ED/MS 60 lvl+ oraz paladyn 60 lvl+ shielding 65+ (pal na siebie bierze hydry)

6. Summony

PVP

- Fire Elemental potocznie zwany FE - najlepszy summon do pvp ma najlepsze hity sposród wszystkich summonów możliwych do stworzenia. Jego wadą jest stosunkowo niska ilość hp oraz jest powolny (używany raczej w trapie i wąskich pomieszczeniach)
- Orc Berseker, potocznie zwany zerk - całkiem niezly do PVP hity gorsze od FE, ale jest bardzo szybki na otwartej przestrzeni (tam gdzie duzo miejsca ^^) posiada podobna ilosc hp do FE (orc 195 a FE 220).

PVM

Demon Skeleton potocznie zwany DS - najczęsciej stosowany summon na huntach i do expienia solo. Posiada w miare duzo hp jak na summona (400) i jest powolny. Druid dzieki exura gran mas res często expi z nim na niższych partiach tombow (np tarpit -3) albo na hydrach z teamem. Rzadko stosowany do PVP na trapach.
Monk - rownież bardzo często stosowany summon do expienia, expi sie z nim przeważnie na tombach oraz na dwarf guardach. Jest calkiem szybki, jego wielką zaletą jest samoleczenie (nie trzeba leczyć go mass resem)

7. Mlvl

Oto minimalny próg lvli jak dla mnie. Jeśli uważasz że nie potrzebujesz większego mlvl bo dajesz sobie radę z monsterami i wyrabiasz z leczeniem to nie ćwicz dalej ;]. Warto pamiętać o spalaniu many. Ogólnie da sie grac magiem i bez dobrego mlvla (oczywiscie bez przesady ze na 40 lvlu 26 mlvl ^^)

10 lvl - 5 mlvl
15 lvl - 15 mlvl
20 lvl - 20 mlvl
30 lvl - 32 mlvl
35 lvl - 40 mlvl
40 lvl - 42 mlvl

Mlvl jaki mamy mieć bez eq!

8. Eq

Kupywanie jakiegoś super eq druidem mija się z celem. Nasze eq po 30 lvlu powinno wyglądać mniej wiecej tak - Spirit Cloak/Spellbook 1 do mlvla/Bohy/Platinum amulet lub scarf/Hat of the mad/Plate legs lub Blue legs
Dla mnie lepiej nosic scarf i p legi po prostu przy dedzie male waste mamy
Od 50 lvla spellbook 2 do mlvla i od 80+ z questa Yalahari mask (tylko na expa na pk/wary tylko hat of the mad!)

Jak mamy blessy to oczywiście najlepiej nosić jak najlepsze eq.

9. Potiony

Normal mana potion - przywraca do 120 punktow many, mozna uzywac na kazdym lvlu.
Strong mana potion - przywraca do 200 punktow many, mozna uzywac od 50 lvla.
Great mana potion - przywraca do 300 punktow many, mozna uzywac od 80 lvla
Normal Health Potion - przywraca do 150 punktow zycia. Przydatny na low lvlu.

Teraz wyjasnie czemu na low lvl Health Potion jest lepszy od manas + exura/exura gran - Tak dopóki nie wbijemy 15 mlvl powinniśmy zapomnieć o leczeniu się w PVP (!) manasem + exura/exura gran. Zależy oczywiście kto nas goni bo jesli 7 lvl palek to wiadomo że wystarczy exurka i wyleczymy sie na luzie. Jednak jeśli goni nas 30~ lvl+ to taki manas z exurka może juz nie nadążać i wtedy powinniśmy użyć health potiona. Na koniec polecam wam do 15~ lvl i 15 mlvla(!) nie kupować ani 1 bp manasow tylko latać z BP healtow. Rozumiem ekonomie lecznia exury/exury gran jednak w PVP juz nie powinna cie obchodzić ekonomia leczenia a to co może ci uratować lepiej zadek :P.
Oczywiscie w walce PVM (player vs monster) powinno sie uzywac EXURY głównie, wrazie hardu exury gran a health pota na RED HP. Po 15 lvl i 15 mlvlu możecie pozbyć sie healtow, manasy wam wystarczą .

10. Sety odpornościowe

Jak juz zdobedziecie cos z np magma setu itd to zostawcie i expijcie z tym na potworach. Wydawanie kasy na sety odpornosciowe = strata kasy. Dla przykladu - jesli czesto expicie na ancient scarabach to predzej czy pozniej wypadnie wam TERRA HAT wiec zatrzymujecie to i expicie na ancientach juz nie z hat of the mad a z terra hat.

11. Blessy

Na blessy widze 2 rozwiązania - albo mamy kase i kupujemy od low lvla albo nie mamy kasy i kupujemy od 80 lvla czemu? Po prostu przed wiosennym updatem 2009 wszyscy grali na low lvlu bez blessow aoli itp i jakoś nikt z tego powodu nie plakal. Zrobili update powinniście się cieszyć ze juz bez samych blessów tracicie mniej expa. Ofc z blessami tracicie jeszcze mniej ale na low lvlu te starty w lvlu nie sa az tak widoczne. Kiedys po 60 lvlu blessy to była podstawa ale dziś mozna je sobie darowac do 80 lvla (teraz traci sie mniej expa). Jeśli jednak masz kase to niezwłocznie kup je bo jak wiadomo blessy zawszse sie przydają


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez siepek dnia Pon 20:38, 31 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.tibiahunt.fora.pl Strona Główna -> Druid Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin